"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Saturday, March 19, 2011

Gaji tentera minima SR 3Ribu dan bonus 2 bulan gaji di arab saudi

http://images.alwatanvoice.com/news/large/3901354140.jpg
Terjemahan Google
Adakah Arab Saudi Raja Abdullah bin Abdul Aziz, beberapa siri keputusan dan reformasi sosial dan ekonomi baru, termasuk pendirian suatu badan untuk memerangi rasuah, dan pembentukan projek perumahan baru, dan kompleks perubatan.
Properti ini termasuk keputusan untuk menaikkan gaji minimum untuk SR 3000 untuk semua pekerja di negara, dengan pertukaran gaji dua bulan untuk semua pekerja negara, orang awam dan anggota tentera, menurut televisyen kerajaan melaporkan hari ini, Jumaat 2011/03/18.
Hibah berkisar antara bayaran bulanan faedah pengangguran, dan pembangunan 500 ribu unit rumah baru dan meningkatkan pengeluaran pada penjagaan kesihatan.
Selain itu, Raja Abdullah memerintahkan penyediaan 60 ribu pekerjaan baru dalam bidang keselamatan Kementerian Dalam Negeri. Ia juga mengatakan bahawa media harus menghormati pendeta atau hukuman wajah.
Dan siaran televisyen selepas pidato ditujukan kepada warga perintah Raja Saudi termasuk pemilikan "gaji pertukaran dua bulan untuk semua pekerja negara, baik awam dan tentera" dan "pertukaran wang saku bulanan untuk semua pelajar dalam pendidikan awam."
Ini juga menyatakan bahawa "pelaksanaan pertukaran ad hoc kewangan ribu riyal pada bulan bagi para pencari pekerjaan di sektor awam dan swasta."
Nota :
Sudah beberapa kali  kerajaan arab saudi  yang menjadi boneka amerika dan yahudi mengekalkan kuasa dengan merasuahkan rakyatnya dengan kemewahan. Pada masa raja faisal dibunuh oleh pembunuh upahan amerika, kerajaan arab saudi telah menghadiahkan semua rakyatnya SR1500.00 dan kini kali kedua pemerintahan boneka amerika merasuahkan rakyatnya dengan kenaikan gaji minima kakitangan kerajaan sebanyak SR 3Ribu sebulan dan bonus 2 bulan gaji.
Ini membayangkan betapa takutnya kerajaan boneka amerika dan yahudi yang berkuasa keatas dua tanah suci milik Umat Islam ( Mekah Dan Madinah ) kejatuhan 2 bandar suci tersebut ke tangan Umat Islam.
غزة - دنيا الوطن
أمر العاهل السعودي الملك عبد الله بن عبد العزيز بسلسلة من القرارات الاصلاحية والاجتماعية والاقتصادية الجديدة، شملت إنشاء هيئة لمكافحة الفساد، وبإقامة مشاريع سكنية جديدة، ومجمعات طبية.
واشتملت القرارات الملكية على رفع الحد الأدنى للرواتب إلى 3000 ريال لكافة العاملين في الدولة، مع صرف راتب شهرين لجميع موظفي الدولة من مدنيين وعسكريين، بحسب ما افاد التلفزيون الرسمي اليوم، الجمعة 18-3-2011.
وتراوحت المنح بين دفع إعانات بطالة شهرية، وبناء 500 ألف وحدة سكنية جديدة وزيادة الانفاق على الرعاية الصحية.
وبالاضافة إلى ذلك أمر الملك عبد الله بتوفير 60 ألف فرصة عمل جديدة في مجال الأمن بوزارة الداخلية. كما قال إن وسائل الإعلام لابد وأن تحترم رجال الدين وإلا واجهت عقوبات.
وأذاع التلفزيون عقب كلمة وجهها الملك السعودي الى المواطنين اوامر ملكية تشمل "صرف راتب شهرين لجميع موظفي الدولة، من مدنيين وعسكريين" و"صرف مكافاة شهرية لجميع طلاب وطالبات التعليم الحكومي".
كما نصت على "اعتماد صرف مخصص مالي قدره الف ريال شهريا للباحثين عن العمل في القطاعين العام والخاص".

No comments: