"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Monday, March 28, 2011

1001 alasan mengapa muslimah masih enggan mengenakan jilbab

Saudariku..Aku persembahkan untaian mawar kata yang tak akan engkau lupa selamanya.Ingat-ingatlah selalu...dan fahamilah sebaik-baiknya!
·         Berjilbab sebelum menghadapi hisab.
·         Wanita tak berjilbab bagai kota tak berpagar.
·         Tudung lambang ketaqwaan dan Islam..Tudung bukti rasa malu dan kesusilaan..Tudung menjaga kewibawaan dan kehormatan..Tudung mahkota terindah untuk kecantikanmu dan bukti terbesar atas kesopanan serta kesempurnaan dirimu.
·         Hai wanita mukminah yang mulia,lindungilah tubuhmu dari sinar tajam mata-mata keranjang..bentengi dengan perisai kesusilaan untuk melumpuhkan panah-panah tajam.
·         Bukankah satu hal yang sia-sia(tidak sopan) sekaligus amat menyedihkan bila kita melihat wanita tua menampal garis-garis kerut(kedut) di wajahnya dengan kosmetik(make-up atau alat solek) dan mengenakan pakaian laki-laki seperti  celana panjang dan t-shirt?!
·         Betapa ruginya wanita yang tak berjilbab..ia sesat dan lalai..ia jual syurga dengan harga yang murah untuk membeli neraka jahim dengan harga mahal.
·         Wahai wanita muslimah yang berjilbab,jangan engkau pedulikan propaganda-propaganda(kata-kata orang penyeru-penyeru neraka jahannam) yang mereka sebarkan..Engkau memiliki akal sihat yang bila engkau panggil nescaya memenuhimu.Tanyakan padanya,siapa aku?Siapa keluargaku?Dan kepada siapa nasabku(keturunanku) kepada bangsa barat atau Islam dan arab.
·         Tanyakan,kepada siapa aku berikan kesetiaan,cinta dan perbuatanku?kepada Allah atau pada para penyeru Dosa dan Kedustaan?

1 comment:

Anonymous said...

bismillah...ramai wanita hari ini tahu jilbab, tahu hukum nya, tahu keperluan nya, tahu azab nya, tahu perintah Nya...tapi lebih ramai lagi yang tidak faham kenapa, mengapa, untuk apa dan tak pakai tak pa??....ramai yang tahu tapi tak ramai yang faham....