"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Thursday, April 7, 2011

Dua adik beradik makan mayat

http://images.alwatanvoice.com/news/large/3906243423.jpg
Betapa buasnya manusia yang lahir dizaman ini, tiada lagi nilai-nilai kemanusiaan dan nilai-nilai murni di zaman Rasulullah SAW.
Manusia kini bertindak lebih kejam daripada haiwan kerana jiwa mereka disemai dengan benih-benih penipuan, benih-benih putar belit, benih-benih keganasan.
Manusia kini, jiwa mereka memandang Akhlak Mulia Rasulullah SAW tidak memberi apa-apa nilai dalam kehidupan seharian dan tidak mendapat apa-apa nilai tambahan dalam penilaian kenaikan pangkat dalam pekerjaan.
Kini manusia terlalu jauh dari Nilai-Nilai Khalifah Allah SWT atau Sebagai Wakil Allah SWT untuk memakmurkan Alam ini dengan perundangan Allah SWT.
Artikel dibawah jelas menunjukkan bahawa manusia lebih hina daripada haiwan walaupun Allah SWT telah mengurniakan akal untuk membezakan manusia daripada haiwan.
Terjemahan Google
Nampaknya filem-filem yang berbicara tentang "kanibal" dan "vampir" tidak selalu Balkhialip, tetapi ada orang-orang di sekitar kita yang suka filem-filem ini kita melihat mereka! Terungkap sehingga polis Pakistan untuk dua saudara di wilayah terpencil di Punjab Bkahr makan daging orang mati, selama pencarian untuk tubuh dan memberitahu ayahnya tentang pemergiannya.
ayah gadis itu meninggal dunia (22 tahun) yang disebut "bergerak" telah melaporkan bahawa polis Pakistan Vwji apabila anda melawat makam putrinya, dikebumikan tubuhnya sebelum hari lawatan, bahawa makam terbuka, dan tidak ada tubuh putrinya.
Menurut polis bahawa ia telah menghadiri laman web, dan mengangkat jejak kaki, dengan intensifikasi usaha untuk mencari penyebab, ditangkap seorang bernama "Arif" ditemui di rumahnya di peti mati, dan ahli-ahli umat manusia dan banyak di dapur rumahnya, mengandungi daging garam menempatkan manusia dimasak dan rempah-rempah dan bawang ciri dan tomato mereka.
Polis berjaya menangkap saudara terdakwa, di mana mereka mengaku mencuri tubuh, tubuh peribadi orang muda, dan makan hati,buah pinggang dan jantung selepas ekstraksi yang, sementara terus mayat itu, untuk memasak daging dan memakannya.
Dia mengatakan dua tersangka dalam penyelidikan bahawa mereka tidak sendirian, dari kanibal, menunjukkan bahawa ada banyak orang di seluruh kasih dunia untuk kanibalisme, di mana mencuri mayat dan memakannya, tetapi mereka menegaskan bahawa mereka tidak mempunyai hubungan dengan setiap orang lain kanibal.
Pengarah Bkahr polis yang untuk pertama kalinya dalam sejarah Pakistan, mereka melihat seperti kes, di mana mereka mendengar kanibalisme Buckley di banyak negara di dunia, tetapi mereka percaya itu adalah dongeng, untuk datang kejadian ini, dan mengesahkan kehadiran manusia. Dia menunjukkan bahawa mahkamah akan dianggap sah dalam kes ini, untuk menentukan hukuman penjahat ini.
يبدو ان الافلام التي تتحدث عن "آكلي لحوم البشر" و"مصاصي الدماء" ليست بالخيالية دائما، انما هنالك بشر من حولنا كهؤلاء الذين نراهم بالافلام!! بحيث كشفت الشرطة الباكستانية عن شقيقين في منطقة بكهر النائية بإقليم البنجاب يأكلان لحوم الموتى، وذلك خلال بحثها عن جثة أبلغ والدها عن اختفائها.
وكان والد فتاة متوفاة (22سنة) تُدعَى "سائرة" قد أبلغ الشرطة الباكستانية أنه فُؤجئ عند زيارة قبر ابنته، التي دفن جثتها قبل يوم من الزيارة، بأن القبر مفتوح، ولا توجد فيه جثة ابنته.
وأشارت الشرطة إلى أنها حضرت للموقع، ورفعت آثار الأقدام، ومع تكثيف الجهود للبحث عن الجناة، ألقت القبض على شخص يُدعَى "عارف" عُثِر في منزله على أكفان وأعضاء بشرية وقِدْر كبير في مطبخ منزله، يحتوي على لحوم بشرية طُبخت بوضع الملح والبهارات المنوّعة والبصل والطماطم لها.
وتمكَّنت الشرطة من القبض على شقيق المتهم، حيث اعترفا بأنهما يسرقان الجثث، خاصة جثث الشباب، ويأكلان الكبد والكلى والقلب بعد استخراجها منها، بينما يحتفظان بالجثة، لطبخ لحمها وأكله.
وقال المتهمان خلال التحقيقات إنهما ليسا وحدهما من آكلي لحوم البشر، مُشيريْن إلى أن هناك العديد من الأشخاص في مختلف أنحاء العالم يعشقون أكل لحوم البشر، حيث يسرقون الجثث ويأكلونها، إلا أنهما أكّدا أنه ليس لهما أيّ علاقة بأيّ أشخاص آخرين من آكلي لحوم البشر.
وأوضح مدير شرطة بكهر أنه لأول مرة في تاريخ باكستان تصلهم مثل هذه القضية، حيث إنهم كانوا يسمعون بآكلي لحوم البشر في كثير من دول العالم، إلا أنهم كانوا يعتقدون أنها قصص خيالية، لتجيء هذه الحادثة، وتؤكِّد وجودهم بين البشر. وأشار إلى أن القضاء الشرعي سينظر في القضية، لتحديد عقوبة هذَين المجرميْن.

No comments: