"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Friday, April 22, 2011

Wanita afrika berlari bogel di Tanah Suci Mekah setelah mencuri


http://www.mbc.net/mbc.net/Arabic/Image/Entertainment/22-04-2011/makka.jpg
Seorang wanita afrika di Mekah berlari dalam keadaan bogel setelah mencuri sebuah beg tangan bernilai seribu riyal saudi. Wanita berkenaan bertindak demikian setelah menyedari perbuatan mencuri beg berkenaan dapat dikesan oleh pemilik kedai dan pihak Polis telah mengekorinya. Perlakuan berkenaan dilakukan dengan harapan pihak Polis dan orang awam tidak menghampirinya dan menangkapnya.
Terjemahan Google
wanita Afrika mengangkat penggera di pasaran popular di Mekah, ketika dilucuti pakaiannya, dan telanjang di jalan, untuk melarikan diri dari cengkaman aparat keamanan, menyusul kecurian membeli belah beg dan jumlah SR 1000 dan mobile.
Surat khabar "Emirates Today" pada tanggal 22 April bahawa salah satu membeli belah yang Taatda pengurangan kedai di Algiers Street Baotaibip; Fgafeltha Afrika dan mencuri tasnya, dan jumlah SR 1000 dan peranti mobile.
Saya melihat pencuri membeli belah yang lain; memberitahu mangsa yang Astagatt peserta untuk menangkap pencuri, pencuri menanggalkan pakaiannya akan tengah jalan, peringatan dari petugas keamanan dan pemuda penonton berusaha mendekati mereka untuk Dipelihara; bahkan tidak mendakwa telah menyerang.
Pencuri itu lari telanjang sepenuhnya antara gang-gang dan jalan-jalan Oteibah Timur, tetapi orang-orang muda dan penjaga keselamatan untuk Ahakoha bahkan menjatuhkan tas, tas dan kembali ke penonton disertai dengan menyinggung, meninggalkan mereka sendirian.
Para wanita Afrika di Makkah mereka mengikuti kaedah ini untuk melarikan diri dari cengkaman regulator, terutama para peniaga di sekitar kawasan pusat, dan berhampiran hotel dan pasaran perumahan.
أثارت سيدة إفريقية ذعرا في أحد الأسواق الشعبية في مكة المكرمة، عندما تجرَّدت من ملابسها، وجرت في الشارع عارية؛ لتفر من قبضة قوات الأمن، عقب سرقتها حقيبة إحدى المتسوقات وبها مبلغ 1000 ريال وجوال.
وذكرت صحيفة "الإمارات اليوم" 22 إبريل/نيسان أن إحدى المتسوقات كانت تتبضع من محال تخفيضات في شارع الجزائر بالعتيبية؛ فغافلتها الإفريقية وسرقت حقيبتها، وبها مبلغ 1000 ريال وجهاز جوال.
وشاهدت متسوقة أخرى السارقة؛ فنبَّهت المجني عليها التي استغاثت بالحاضرين للقبض على السارِقة؛ فخلعت السارِقة على الفور ملابسها وسط الشارع، محذِّرة حراس الأمن والشباب الحاضرين من محاولة الاقتراب منها لمسكها؛ حتى لا تدعي عليهم الاعتداء عليها.
وقد هربت السارِقة وهي عارية تماما بين أزقة وشوارع العتيبية الشرقية، لكن الشباب وحراس الأمن لاحقوها حتى ألقت بالحقيبة، وأعاد الحاضرون الحقيبة لصاحبتها تاركين الجانية في حالها.
يُذكر أن النساء الإفريقيات بمكة يتَّبِعْن هذا الأسلوب للإفلات من قبضة الجهات الرقابية، وخصوصا البائعات حول المنطقة المركزية، وبجوار الأسواق والفنادق السكنية.

No comments: