"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Wednesday, January 18, 2012

Doa Ulamak dengan penuh perasaan dalam mengadap Allah SWT

http://www.youtube.com/watch?v=Ph2YEq9rTL4
Nota :
Betapa banyaknya usaha yang perlu saya curahkan kepada Allah SWT demi menggunakan Nikmat Masa yang telah Allah SWT kurniakan kepada saya, sebelum saya menemui Allah SWT. Sebagai kakitangan swasta, saya hanya boleh menggunakan sedikit masa di luar pejabat dan sedikit kepandaian yang ada untuk mengabdikan diri kepada Allah SWT dalam ruangan ini.
Saya bercita-cita  memperbanyakkan bahan terjemahan daripada bahasa Arab ke dalam bahasa Melayu untuk panduan mereka yang benar-benar mengharap pertemuan dengan Allah SWT yang penuh bermanfaat dan bermakna sehingga menjadikan kita semua Insan terbaik di sisi Allah SWT serta layak bersahabat dengan Rasulullah SAW.
Semoga Allah SWT sudi memberi ruang masa di Akhirat nanti untuk kita bertamu dengan Rasulullah SAW yang telah menggunakan sepenuh masa kehidupannya untuk Allah SWT. Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments: