"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Monday, March 14, 2011

Tentera israeil ditemui setelah seminggu tidak dapat dikesan

http://www.assabeel.net/images/stories/2011/03/14/1BD2CA1D0.jpg
ANI Israel sumber tentera mengesahkan penemuan tentera Israel yang menghilang hampir seminggu sejak kesannya, ditemui mati di salah satu semak di Israel tengah, tanpa keadaan yang tepat dari pembunuhan, tidak termasuk yang telah diculik dan dibunuh oleh Palestin.
Sumber mengatakan bahawa saya telah pagi ini untuk mencari, di sebuah hutan di dekat Beit Shemesh(pusat dari wilayah Palestin yang diduduki pada tahun 1948), tubuh seorang askar Bogdan Hirokov tentera Israel, yang menghilang kesan sejak Isnin (7 / 3), mencatatkan bahawa "tidak terdapat butiran lain belum. "
Hal itu diungkapkan tentera Israel Jumaat (11 / 3), mendedahkan kehilangan salah satu tentera sejak Isnin lalu. "Komunikasi antara tentera dan kesatuan telah hilang sejak Isnin lalu, dan bahawa kempen tentera mula menyikat carian rahsia besar untuk tentera, dan penyelidikan yang sedang berlaku dalam beberapa suku, penyebab kehilangan tentera itu."
Menurut laman web tersebut akhbar / Yedioth Ahronoth /, kenalan terakhir dengan Sarjan Dan Bogdan Cerkov itu pada Isnin petang (7 / 3), di mana ia naik bas dari stesen pusat di Tel Aviv dalam perjalanan ke rumah Chimic, dan kemudian menghilang, kesan daripada askar final , yang diminta polis tentera di tentera Israel bekerja sama dengan polis Israel, serta mencari orang hilang unit untuk menyiasat kehilangan askar.
السبيل -  قدس برس أكدت مصادر عسكرية إسرائيلية العثور على الجندي الإسرائيلي، الذي اختفت آثاره منذ نحو أسبوع، مقتولاً في أحدى الأحراش بوسط الدولة العبرية، دون أن تتضح ملابسات عملية القتل، ودون استبعاد أن يكون قد تم خطفه وقتله على يد فلسطينيين.
وقالت المصادر إنه تم صباح اليوم العثور، في إحدى الغابات القريبة من بيت شيمش (وسط الأراضي الفلسطينية المحتلة سنة 1948)، على جثة الجندي بوغدان شيروكوف من الجيش الإسرائيلي الذي اختفت آثاره منذ الاثنين الماضي (7/3)، مشيرة إلى أنه "لم تتوفر تفاصيل أخرى بعد".
وكان كشف الجيش الإسرائيلي الجمعة (11/3)، النقاب عن اختفاء أحد جنوده منذ يوم الاثنين الماضي. وقال "إن الاتصال بين الجندي ووحدته فقد منذ الاثنين الماضي، وأن الجيش باشر بحملة تمشيط واسعة سرية بحثا عن الجندي، وأن التحقيق يجري في عدة جهات، لمعرفة سبب اختفاء الجندي".
وبحسب ما ذكر موقع صحيفة /يديعوت أحرونوت/، فإن آخر اتصال مع العريف دان بوغدان شيركوف كان ظهر يوم الاثنين (7/3)، حيث ركب إحدى الحافلات من المحطة المركزية في مدينة تل أبيب متوجها إلى بيت شيميش، ومن ثم اختفت آثار الجندي نهائيا، الأمر الذي دفع الشرطة العسكرية في الجيش الإسرائيلي بالتعاون مع الشرطة الإسرائيلية، وكذلك وحدة البحث عن المفقودين للتحقيق في اختفاء الجندي.

No comments: