"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Wednesday, April 13, 2011

Kubah Kuning Palestin dijadikan iklan bersama wanita seksi

Terjemahan Google
Mengutuk Yayasan Al-Aqsa untuk berhenti dan Warisan menerbitkan sejumlah media Israel, besar, iklan berwarna-warni di halaman mereka, yang mengandungi mengkompromikan gambar wanita pada gambar latar belakang Masjid Al-Aqsa dan Dome of the Rock, dalam promosi untuk siaran program televisyen di Channel Israel Sepuluh.
Dianggap Al-Aqsa Foundation dalam sebuah kenyataan yang seperti deklarasi dan kandungan gambar dan promosi fashion dan nama mode program dan rasa iman untuk semua Muslim di dunia, dan meminta media untuk menghentikan penerbitan iklan tersebut.
Dia menekankan bahawa penerbitan foto cabul seperti pada gambar latar belakang Masjid Al-Aqsa dan promosi program seperti ini merupakan pelanggaran yang menyolok atas kesucian Al-Aqsa, yang merupakan masjid kedua yang ditempatkan di bumi, Kiblat pertama dan halaman paling suci ketiga, dan bahawa deklarasi ini akan menjejaskan doktrin dan sentimen lebih daripada satu bilion dan Muslim setengah bilion di muka bumi.
Yayasan Al-Aqsa dalam kenyataan bahawa itu bukan kali pertama saya menggunakangambar Masjid Al Aqsa atau Kubah batu oleh pendirian Israel atau lengan atau anak syarikat yang melanggar doktrin Muslim dan kesucian maksimum, menunjukkan bahawa ia mengulangi lebih dari sekali gambar Dome of The Rock pada label ditempelkan pada botol alkohol atau gambar yang sama pada sampul surat gula di Restoran Israel atau gambar untuk mempromosikan pelancongan antarabangsa di Baitulmuqaddis dan sebagainya.
Sementara itu, yang disebut peguam Mohammad Sulaiman Al-Aqsa Foundation Igbarieh media Israel menyebutkan menghentikan penyebaran iklan tersebut.
نددت مؤسسة الأقصى للوقف والتراث بنشر عدد من وسائل الإعلام الإسرائيلية إعلانات كبيرة وملونة على صفحاتها، تتضمن صورا فاضحة لنساء على خلفية صورة للمسجد الأقصى وقبة الصخرة، ترويجا لبرنامج تلفزيوني يبث في القناة العاشرة الإسرائيلية.
واعتبرت مؤسسة الأقصى في بيان لها مثل هذا الإعلان وما تضمنه من صور وترويج لبرنامج موضة وأزياء مسّا بعقيدة وشعور كل المسلمين في العالم، وطالبت وسائل الإعلام بوقف نشر مثل هذه الإعلانات.
وأكدت أن نشر مثل هذه الصور الفاضحة على خلفية صورة للمسجد الأقصى المبارك والترويج لمثل هذا البرنامج هو انتهاك صارخ لقدسية المسجد الأقصى، وهو ثاني المساجد التي وضعت على الأرض وهو أولى القبلتين وثالث الحرمين، كما أن هذا الإعلان يمس بعقيدة ومشاعر أكثر من مليار ونصف مليار مسلم على وجه الأرض.
وأضافت مؤسسة الأقصى في بيانها انه ليست هي المرة الأولى التي تستخدم فيها صورة المسجد الأقصى أو قبة الصخرة من قبل المؤسسة الإسرائيلية أو أذرعها أو شركاتها بشكل يمس عقيدة المسلمين وقدسية الأقصى، مشيرة إلى أنه تكرر أكثر من مرة وضع صورة قبة الصخرة على ملصقات ألصقت على زجاجات الخمر أو الصورة نفسها على مغلفات السكر في المطاعم الإسرائيلية أو الصور للترويج السياحي العالمي في القدس المحتلة وما إلى ذلك.
من جانبه، طالب محامي مؤسسة الأقصى محمد سليمان إغبارية وسائل الإعلام الإسرائيلية المذكورة بوقف نشر هذه الاعلانات.

No comments: