"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Wednesday, April 13, 2011

Wanita amerika menjadi buta setelah pembedahan kecantikan


http://images.alwatanvoice.com/news/large/3904748043.jpg
Kesan pembedahan kecantikan akhirnya wanita ini menjadi buta.
Terjemahan Google
Marilyn memutuskan untuk Weisz dari mandat daripada "New Jersey" Pembayaran ahli bedah kosmetik, telah menjalani operasi kosmetik untuk memperbaiki Ajafunha benjolan yang muncul selepas pelaksanaan operasi sebelumnya di tangan doktor lain kosmetik. Dan sekarang tidak boleh menutup mata atau bahkan berkelip Jvenha tidak boleh tidur.
Ia juga mengatakan Weisz, perlu untuk menempatkan beberapa titis di matanya dan jenis tertentu gel untuk menjaga keselamatan mereka dan pertimbangan keselamatan, dan melindungi mereka dari kecederaan. Oleh kerana itu, saya memutuskan untuk menuntut kosmetik doktor d. Paul Parker atas tuduhan kelalaian dan itu bukan sebagai beep, mengingatkan potensi risiko dan komplikasi kemungkinan bahawa kegagalan operasi kosmetik.
Said Weisz ke saluran "BBC": "!! Aku tidak bisa menutup mata (dan pergerakan mata untuk membuktikannya), sehingga situasi adalah 24 jam sehari, 7 hari seminggu, 365 hari setahun Dan Wharf mata harus menekan pada mata saya, kedua saya tidak boleh melakukan itu" .
Menemukan Dr Parker Weisz, yang berkahwin dengan dua kanak-kanak, di mahkamah dan menyatakan bahawa ia mencatatkan pesakit komplikasi operasi juga memberikan selebaran yang menjelaskan tentang hal itu.
قررت الامريكية مارلين ليسز من ولاية "نيوجيرسي" ان تقاضي طبيب جراح تجميلي، اجرى لها جراحة تجميلية لتصحيح النتوءات على جفونها التي ظهرت من بعد إجرائها عملية جراحية سابقة على يد طبيب تجميلي اخر. والان هي غير قادرة على اغماض عينيها ولا حتى ان يرف جفنها ولا تستطيع النوم.
كما وقالت ليسز، انها تحتاج لوضع عدة قطرات في عينيها ونوع هلام معين لتحافظ على سلامتهم وسلامة نظرها، وتحميهم من التضرر. لذلك، قررت ان تقاضي طبيبها التجميلي د. بول باركر بتهمة الاهمال كما وانه لم ينبهها على احتمال الخطر والمضاعفات التي ممكن ان تخلف العملية الجراحية التجميلية.
قالت ليسز لقناة "بي بي سي": "لا استطيع اغماض عيني (وقامت بحركة بعينيها لتبرهن ذلك)، هكذا الوضع يكون طوال 24 ساعة على مدار 7 ايام بالاسبوع و365 يوم بالسنة!! ولأرف بعيني يجب ان اضغط على عيني الاثنتين لاستطيع فعل ذلك".
واجه الدكتور باركر ليسز التي هي متزوجة وام لابنين، في المحكمة وادعى بانه نوه المريضة لمضاعفات العملية كما واعطاها منشور يشرح لها عن ذلك.

No comments: