"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Thursday, April 21, 2011

Pandangan bumi dari jarak melebihi sejuta tahun perjalanan cahaya








Melalui video ini anda pasti mengakui kebesaran Allah SWT.
Anda tidak akan terfikir dimana Allah SWT ?
Bayangkan kata-kata Rasulullah SAW dalam kitab-kitab lama berkaitan perjalanan Baginda SAW dalam kisah Isra’ dan Mikraj. ” Semasa Rasulullah SAW ditemani oleh Jibril Alaihi Salam menaiki Boraq menuju Sidratul Muntaha, Rasulullah SAW mendapati bumi sebesar biji kacang, kemudian hilang daripada pandangan Rasulullah SAW. Rasulullah merasa bimbang, lalu ditenteramkan oleh Jibril Alaihi Salam “.
Kini dizaman sekarang kita telah dapat lihat sendiri melalui video di atas. Subhanallah, Betapa Maha Berkuasa Allah SWT.

No comments: