"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Thursday, April 21, 2011

Kepala babi dan 2 salib nazi di halaman sebuah masjid Belgium


Terjemahan Google
kerajaan Belgium telah mengutuk penodaan fakta bahawa laman web ini tidak dikenali didedikasikan untuk membina sebuah masjid di bandar Belgium Charleroi, dikuburkan di kepala babi di atasnya dan meletakkan simbol swastika Nazi.
Kata Xavier kepala Godefroid Pejabat Walikota Charleroi AFP bahawa insiden itu berlaku Isnin malam di dekat tempat ke bekas gudang di daerah Odlinsar Majlis memutuskan untuk mendirikan masjid Islam itu bertaubat.
Ini adalah Majlis dan sebahagian besar ahli asal Maghribi telah dipaksa untuk meninggalkan masjid tanpa izin tinggal di kabupaten lain di Charleroi pada tahun 2010.
Dia Gooderfroa "tanpa nama ini mereka menanam kepala babi di setengah bawah swastika menulis itu (Di sini terletak Muhammad)."
Seperti yang saya tulis di dinding sekitar slogan Aktif mengatakan "Islam - Risiko" pihak berkuasa untuk pemberantasan.
Goderfua mengatakan bahawa Walikota Jean-Jacques Viseur akan bertemu pada petang hari Selasa 19 April wakil dari masyarakat Islam setempat untuk mengekspresikan mereka untuk "mengutuk tindakan ini tidak boleh diterima, tidak bermaruah dan tidak boleh dibiarkan."
Dia menekankan bahawa "polis tempatan membuka sebuah penyelidikan dan melakukan segala usaha untuk mencari pelaku."
Hal ini juga mengutuk beberapa parti politik dari pekerjaan ini.
The Charleroi, 60 km dari bandar besar di Brussels dan Wallonia, wilayah selatan berbahasa Perancis Belgium. Dan memiliki penduduk 200 ribu orang, termasuk sepuluh ribu Muslim yang kebanyakan berasal dari Turki dan Maghribi.
نددت السلطات البلجيكية بقيام مجهولين بتدنيس موقع مخصص لبناء مسجد في مدينة شارلروا البلجيكية دفن فيه رأس خنزير ووضع فوقه صليب معقوف يرمز إلى النازية.
وقال كزافييه غودفروا رئيس مكتب عمدة شارلروا لفرانس برس ان الحادث وقع ليل الاثنين الثلاثاء في مكان قريب من مستودعين سابقين في حي لودلينسار قررت جمعية التوبة الإسلامية إقامة مسجد عليه.
وكانت هذه الجمعية ومعظم اعضائها من اصل مغربي قد اضطرت الى ترك المسجد الذي إقامته بدون تصريح في حي اخر في شارلروا عام 2010.
واوضح غودرفروا ان "هؤلاء المجهولين قاموا بدفن راس خنزير الى النصف تحت صليب معقوف كتب عليه (هنا يرقد محمد)".
كما كتبت على الجدار المحيط بالموقع شعارات تقول "الاسلام - خطر" قامت السلطات بازالتها.
واوضح غودرفوا ان رئيس بلدية المدينة جان جاك فيزور سيلتقي بعد ظهر الثلاثاء 19 أبريل ممثلين عن الجالية الاسلامية المحلية ليعبر لهم عن "ادانته لهذه الافعال المرفوضة، غير المحترمة والتي لا يمكن السكوت عنها".
واكد ان "الشرطة المحلية فتحت تحقيقا وتبذل كل الجهود للعثور على الفاعلين".
كما ادانت عدة احزاب سياسية هذا العمل.
وتعد شارلروا التي تبعد 60 كلم عن بروكسل كبرى مدن والونيا، المنطقة الناطقة بالفرنسية جنوب بلجيكا. ويبلغ عدد سكانها 200 الف نسمة بينهم عشرة الاف مسلم معظمهم من اصل مغربي وترك

No comments: