"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Thursday, April 21, 2011

Warga Australia mengintip untuk pihak Hamas dalam tahanan israeil


http://images.alwatanvoice.com/news/large/9998294819.jpg
Israeal menahan seorang warga Australia disyaki agen perisik Hamas.
Terjemahan Google
Menurut laporan media Israel mengatakan pada hari Rabu bahawa pihak berkuasa Israel dan dibebankan ke seorang warga negara Australia milik Hamas dan untuk memasuki negara pada misi mata-mata untuk kepentingan gerakan Hamas.
Saluran ini memberi malam Israel kedua pada hari Selasa, apa yang beliau didakwa atas warga negara, menunjukkan bahawa orang Australia yang juga memegang Jordan dual dan Arab Saudi, ditangkap ketika ia memasuki Israel bulan lalu, sementara menurut laporan bahawa terdakwa latihan yang diterima di Syria, dan kemudian dihantar oleh Hamas ke Israel dalam misi mata-mata.
Amerika Syarikat dan Kesatuan Eropah dan lain-lain bahawa Hamas Iran-menyokong sebuah pertubuhan pengganas, kerana serangan roket dan pengeboman bunuh diri yang menargetkan warga awam Israel, kata mereka.
أفادت تقارير إعلامية إسرائيلية اليوم الأربعاء، أن السلطات الإسرائيلية وجهت اتهامات لمواطن أسترالى بالانتماء إلى حماس ودخول البلاد فى مهمة تجسس لصالح حركة حماس.
وعرضت القناة الثانية الإسرائيلية ليل أمس الثلاثاء، ما قالت إنها لائحة اتهام لذلك المواطن، مشيرة إلى أن الرجل الأسترالى الذى يحمل أيضا الجنسيتين الأردنية والسعودية، اعتقل عند دخوله إسرائيل الشهر الماضى، فيما أفاد تقرير أن المتهم تلقى تدريبا فى سوريا، ثم أرسلته حماس إلى إسرائيل فى مهمة تجسس.
وتعتبر الولايات المتحدة والاتحاد الأوروبى وآخرون أن حماس المدعومة إيرانيا منظمة إرهابية، لأن هجماتها الصاروخية وتفجيراتها الانتحارية تستهدف المدنيين الإسرائيليين، على حد قولهم.

No comments: