"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Tuesday, December 6, 2011

israeil amat bimbang dengan kemenangan Ikhwan Muslimin dan Salafi


باراك قلق بشدَّة من فوز الإخوان والسلفيين في مصر

باراك قلق بشدَّة من فوز الإخوان والسلفيين في مصر
القاهرة -أ ش أ
2011-12-03 23:22
أَعرَب وزير الدفاع الإسرائيلي إيهود باراك، السبت 3 دجنبر الجاري ، عن قلق كيانه الشديد إزاء النتائج التى تمخّضت عنها المرحلة الأولى للانتخابات البرلمانية المصرية.
وقال باراك -فى تصريح نقلته صحيفة "يديعوت أحرونوت" على موقعها الإلكترونى-: إنّ المؤشرات الأولية التى أفادت بأن حزب الحرية والعدالة حصد نحو 40% من إجمالى الأصوات ويليه حزب النور السلفى الذي حصل على قرابة 25% من الأصوات؛ تعد بمثابة عامل يدفع إسرائيل إلى إعادة التفكير فى الشئون السياسية مع مصر.
وكان رئيس الوزراء الإسرائيلي بنيامين نيتانياهو، قد حذّر من أن الآثار المترتبة على تنامى مد إسلامى فى العالم العربى لن تأتى فى صالح إسرائيل.
جدير بالذكر أنّ محاولات عديدة تبذل لتخويف الجماهير من فوز الإسلاميين في الانتخابات البرلمانية المصريَّة.
Terjemahan Google
Menteri Pertahanan Ehud Barak, Sabtu ini, 3 Disember, keprihatinan beliau yang serius tentang keputusan fasa pertama pilihan raya Parlimen di Mesir.
Barak berkata - dalam satu kenyataan yang dipetik oleh akhbar itu "Yedioth Ahronoth" di laman webnya - penunjuk utama, yang melaporkan bahawa pihak Kebebasan dan Keadilan memenangi kira-kira 40% jumlah undi, diikuti oleh pihak cahaya Salafi, yang menerima hampir 25% undi; adalah faktor menolak Israel untuk memikirkan semula dalam hal ehwal politik dengan Mesir.
Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu, telah memberi amaran bahawa kesan dunia D-berkembang Arab Islam tidak akan datang demi kepentingan Israel.
Perlu disebutkan bahawa beberapa percubaan dibuat untuk menakut-nakutkan orang ramai kemenangan para Islamis dalam pilihan raya parlimen Mesir.

No comments: