"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Tuesday, June 5, 2012

Britain telah melaksanakan Undang-Undang Syariah

Kumpulan Muslim telah melancarkan kempen poster di seluruh kawasan UK mengisytiharkan di mana zon penguatkuasaan undang-undang Syariah telah ditubuhkan.

Komuniti telah dihujani dengan poster, yang berbunyi: "Anda memasuki zon Syariah yang dikawal oleh peraturan-peraturan Islam yang dikuatkuasakan."
Mesej cerah kuning yang ditampal di perhentian bas dan lampu jalan telah dilihat di seluruh daerah tertentu di London dan perintah bahawa dalam 'zon' ini mesti 'tiada judi', 'tiada muzik atau konsert', 'tiada lucah atau pelacuran','tiada dadah atau rokok' dan 'tiada alkohol'.
Pendakwah Anjem Choudary telah mendakwa bertanggungjawab bagi skim ini, berkata dia merancang untuk banjir khusus masyarakat Islam dan bukan Islam di seluruh UK dan 'menanam benih untuk Pemerintahan Islam dalam jangka masa panjang'.
 
"Ini adalah cara yang terbaik untuk berurusan dengan mabuk dan kebiadaban, pelacuran dan jenis sikap samseng kehidupan yang anda dapat di bandar-bandar British."
Bekas peguam itu menambah: "Ini bermakna ini adalah kawasan di mana masyarakat Islam tidak akan bertolak ansur dengan dadah, alkohol, pornografi, perjudian, riba, percampuran bebas di antara jantina."
'Kami mahu untuk menjalankan kawasan ini sebagai zon Syariah yang dikawal dan benar-benar meletakkan benih untuk Pemerintahan Islam dalam jangka masa panjang.'
 
Scotland Yard kini bekerjasama dengan majlis-majlis tempatan untuk membuang poster-poster itu dan mengenal pasti mereka yang bertanggungjawab meletakkannya.
Choudary berkata beliau menganjurkan bantahan terhadap 'Far Right' di Waltham Forest hujung minggu ini berikutan pembunuhan besar-besaran Jumaat lepas di Norway oleh lelaki bersenjata anti-Islam Anders Breivik.
Beliau berkata: "Kami akan meletakkan peristiwa di Oslo dalam agenda. Kami akan berarak dan menangani isu ini. Ia adalah satu senario baru sekarang. Masyarakat Islam perlu berhati-hati. Terdapat arus yang terpendam terhadap Islam."
"Saya percaya serangan gaya-Norway boleh berlaku di sini."
Kempen ini datang hanya beberapa bulan selepas pelekat yang mengisytiharkan 'zon bebas gay' dan terdapat rujukan teks agama Islam Al-Quran muncul di Tower Hamlets.
[Diolah dari Dailymail.co.uk, kerana dalam berita asal mereka menyebut Kumpulan Muslim sebagai Pelampau Islam.  Akhbar itu seringkali melakukan tuduhan liar dan memburukkan masyarakat Muslim di sana.]
Lihatlah semangat yang ditunjukkan oleh Muslim di UK untuk membasmi MAKSIAT dan JENAYAH serta mahu mempertahankan Undang-undang Islam. Bagaimana dengan masyarakat Islam di Malaysia? Yang bila disebut Hukum Hudud pun sudah takut? Bagaimana semangat kita untuk mempertahankan Undang-undang ALLAH? Of course HAMPEH kerana kebanyakan kita sudah kemaruk dengan DUNIAWI dan LENA DIULIT DUNIA ....... Sedih-sedih ..
 
 

No comments: