"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Saturday, March 5, 2011

Gadafi :Ketika akan berjuang sehingga semua menemui kematian

http://www.hespress.com/_img/kadhafinewspeech01.jpg
القذافي: سنواصل القتال حتى آخر رجل وامرأة
Terjemahan Google:
Baru Pemimpin Libya Muammar Gaddafi menegaskan untuk terus berjuang "sampai orang terakhir dan wanita" dalam menghadapi apa yang ia sebut sebagai geng bersenjata dan menyangkal bahawa ada demonstrasi damai di negaranya.
Dia mengatakan Gaddafi di rally hari ini bahawa ada konspirasi untuk mengawal minyak negara itu, menuduh al-Qaeda dan beberapa fundamentalis dan pengganas berada di balik pemberontakan bersenjata, seperti yang ia.
Dia mengatakan kepada media dan massa pendukungnya bahawa Libya tetap dan akan bertahan di depan mereka yang menentang dunia untuk membuktikan adanya protes terhadap rejim itu dalam rangka mencapai tuntutan politik atau sosial.
Dia menambah bahawa setiap orang Arab Libya Jamahiriya menyaksikan demonstrasi adalah pawai damai dalam menyokong sistem dan melihat melalui media tetapi itu adalah kelompok penjahat dan pengganas yang diperintah.
Dia menambah bahawa apa yang berlaku di bandar-bandar perang Benghazi dan Kawhita awam antara penduduk menyeru masyarakat antarabangsa untuk menyiasat peristiwa ini.
Dia menyatakan penyesalan untuk menilai apa yang sedang berlaku di negaranya dan untuk mengambil posisi terhadap laporan akhbar Islam dan antarabangsa berdasarkan maklumat palsu dan menunjukkan bahawa slogan massa demonstran adalah "pembunuhan .. pembunuhan," dan menyangkal bahawa salah satu tuntutan pengganas dan nasional
keyakinan yang Gaddafi dan hak-hak sah mereka untuk melawan pembawa senjata pada masa yang sama menyatakan kesediaannya untuk dialog dengan apa yang disebut Al Qaeda di Maghreb Islam.
Juga menyatakan kesediaannya untuk menerima perlembagaan baru bagi negara tunduk pada persetujuan daripada semua segmen rakyat "individu" melalui pungutan suara langsung.
Dia mengatakan senjata kempen merupakan sebahagian dari peringatan al-Qaeda dari suatu skim untuk dasar penjajah Amerika dengan dalih memerangi keganasan.
Dia mengatakan bahawa orang-orang Libya sebagai menyokong seluruh sistem dan jauh dari tuntutan gerombolan bersenjata dan tujuan.
Gaddafi amaran campur tangan asing dalam urusan negara, menambah bahawa campur tangan akan menyebabkan pertumpahan darah.
Dia membantah mempunyai baki bank di luar negara, menggambarkan apa yang akan turun wang negara Libya di luar negeri dan "rampasan" pada wang rakyat.
Ia menyeru pada elit intelektual Libya, wartawan, blogger, penulis dan peguam, "tidak naik gelombang" gelombang protes kerana "hilang".
Dan pemimpin penyebaran kombinasi Khadafi antara gerombolan bersenjata dan pelaku penjahat dan biji-bijian pengganas dan penentang sistem dan menyewa luar.
جدد الزعيم الليبي معمر القذافي التأكيد على مواصلة القتال "حتى آخر رجل وامرأة" في مواجهة ما وصفه بالعصابات المسلحة نافيا ان تكون هناك مظاهرات سلمية في بلاده.
واعتبر القذافي في لقاء جماهيري اليوم أن هناك مؤامرة للسيطرة على نفط بلاده متهما تنظيم القاعدة وبعض الأصوليين والإرهابيين بالوقوف وراء هذا التمرد المسلح حسب وصفه.
وقال أمام وسائل الإعلام وجموع من مؤيديه ان ليبيا باقية وستصمد امام هؤلاء متحديا العالم في إثبات وجود مظاهرات احتجاجية ضد نظامه بهدف تحقيق مطالب سياسية او اجتماعية.
وأضاف ان كل ما شهدته ليبيا من مظاهرات كانت مسيرات سلمية مؤيده للنظام وما يشاهد عبر وسائل الإعلام انما هو لمجموعة خارجين على القانون من المحكومين والإرهابيين.
وأضاف ان ما جرى في مدن كالبيضاء وبنغازي حرب اهلية بين السكان داعيا المجتمع الدولي الى التحقيق في تلك الأحداث.
وعبر عن الأسف لتقييم ما يجري في بلاده واتخاذ مواقف دولية وإسلامية مناهضة بناء على تقارير صحافية وإعلامية مغلوطة مشيرا إلى ان شعار جموع المتظاهرين هو "القتل ..القتل" نافيا ان تكون لهؤلاء الإرهابيين أي مطالب وطنية
وأكد القذافي قناعاته وحقه المشروع في مقاتلة حاملي السلاح مبديا في الوقت ذاته عن استعداده للحوار مع ما اسماه تنظيم القاعدة في بلاد المغرب الإسلامي.
وابدي استعداد نظامه إلى قبول دستور جديد للبلاد شريطة موافقة كافة أطياف الشعب "فردا فردا" عبر تصويت مباشر.
واعتبر ان حملة السلاح هم جزء من تنظيم القاعدة محذرا من مخطط لسياسة استعمارية أمريكية بحجة محاربة الإرهاب.
وقال ان الشعب الليبي بأكمله مساند للنظام وبعيد عن مطالب تلك العصابات المسلحة وأهدافها.
وحذر القذافي من التدخل الأجنبي في شؤون بلاده مضيفا ان التدخل سيسفر عن إراقة الدماء.
ونفى امتلاكه لأرصدة بنكية خارج بلاده واصفا ما يجري بانه استيلاء على أموال الدولة الليبية في الخارج و"قرصنة" على أموال الشعب.
ودعا النخب الليبية من مثقفين ومدونين وصحافيين وكتاب ومحامين الى "عدم ركوب الموجة" الاحتجاجية لانها موجة "خاسرة".
ووزع الزعيم القذافي تركيبة العصابات المسلحة بين خارجين على القانون ومتعاطين للحبوب وارهابيين ومعارضين للنظام وماجورين خارجيين.

No comments: