"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Wednesday, March 23, 2011

Layanan keji amerika terhadap mayat umat Islam Afghanistan

http://www.assabeel.net/images/stories/2011/03/22/afg2.jpg
http://www.assabeel.net/images/stories/2011/03/22/afg3.jpg
Mayat umat Islam Afghanistan di ikat dan ditegakkan.
Terjemahan Google
Majalah "Der Spiegel" mingguan di lebih muda dari dua gambar, berkata: "Ini menunjukkan dua tentera AS di Afghanistan gambar Iltqtan dengan tubuh Afghanistan."
Majalah ini mengatakan: "Kedua-dua gambar yang saya cuba kerajaan AS tidak menerbitkan, anda menerima dua ahli unit AS diduga telah membunuh warga awam Afghanistan, untuk tujuan hiburan."
Dalam satu foto menunjukkan seorang askar membawa "merokok" di tangannya, dan dalam memegang lain kepala seorang lelaki berlumuran darah tampaknya mati, dan di gambar kedua, seorang tentera tersenyum memegang manusia itu sendiri, dan gambar ketiga menunjukkan dua badan Msndtin ke medan.
Sebuah kenyataan oleh U. S. Army: "Tindakan terlihat pada gambar menimbulkan jijik sebagai manusia, dan bertentangan dengan standard dan nilai-nilai tentera Amerika."
Ia mencontohkan, tindakan ditunjukkan oleh gambar ini tunduk pada penyelidikan, dan prosedur mahkamah tentera AS, kenyataan itu menambah: "proses mahkamah tentera ini berbicara untuk dirinya sendiri, dan kontras gambar secara dramatik dengan disiplin dan profesionalisme dan hormat, yang ditandai prestasi tentera kita selama hampir sepuluh tahun operasi terus-menerus ".
Telah dibebankan ke sekitar selusin tentera AS, untuk menyerang orang awam Afghanistan pada awal tahun, khususnya untuk melakukan tiga kejahatan yang telah terdistorsi tubuh korban.
نشرت مجلة "دير شبيغل" الأسبوعية في وقت سابق من الاثنين صوراً، قالت "إنها تُظهر جنديين أمريكيين في أفغانستان يلتقطان الصور مع جثث لأفغان".
وقالت المجلة: "إن اثنتين من الصور التي حاولت السلطات الأمريكية عدم نشرها، تُظهر عنصرين من أعضاء وحدة أمريكية يشتبه أنهم قَتَلوا مدنيين أفغان؛ لغرض التسلية".
وفي إحدى الصور يَظْهر جندي يحمل "سيجارة" في يده، وفي الأخرى يُمسك برأس رجل ملطَّخ بالدماء يبدو أنه ميت، وفي الصورة الثانية يبتسم جندي آخر وهو ممسك بالرجل نفسه، وتُظهر صورة ثالثة جثتين مسندتين إلى عامود.
وقال بيان للجيش الأمريكي: "إن الأفعال التي شُوهدت في الصورة تثير اشمئزازنا كبشر، وتتناقض مع معايير وقيم الجيش الأمريكي".
وأشار إلى أن الأفعال التي تُظهرها هذه الصور تخضع للتحقيق، ولإجراءات محكمة عسكرية أمريكية، وأضاف البيان: "إن إجراءات المحاكمة العسكرية هذه تتحدث عن نفسها، والصور تتناقض بشكل كبير مع الانضباط والمهنية والاحترام، التي اتسم بها أداء جنودنا خلال نحو عشر سنوات من العمليات المتواصلة".
ووجهت اتهامات إلى نحو عشرة جنود أمريكيين؛ لمهاجمتهم مدنيين أفغان في بداية العام، وخصوصاً لارتكابهم ثلاث جرائم تم خلالها تشويه جثث الضحايا.

No comments: