"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Thursday, April 7, 2011

Francis akan selaraskan khutbah di masjid-masjid dalam bahasa Francis

http://sheikyermami.com/wp-content/uploads/burka-france32.jpg
Kerajaan Francis akan menyelaraskan khutbah-khutbah diseluruh Francis dan khutbah tersebut menggunakan bahasa Francis. Semoga dengan tindakan ini membawa perubahan positif kepada umat Islam serta makin mempercepatkan perkembangan Islam serta memodenkan sistem pengurusan masjid-masjid di Francis. Insya Allah.
Terjemahan Google
Akan dialog tentang Islam dalam "Perancis", diadakan oleh Jabatan Dalam Negeri, yang akan membahas penggunaan bahasa Perancis pada pidato di masjid-masjid dan bukan Arab.
Dengan semangat untuk Ketua Negara "Nicolas Sarkozy" peningkatan xenofobia, dialog tentang sekularisme di "Perancis" dan peranan Islam dalam masyarakat Perancis adalah bukan cara yang baik untuk mendapatkan bantuan, tetapi "Sarkozy" memutuskan untuk mengejar projek, yang akan dibahas secara terbuka dalam "Paris".
Ada kemungkinan bahawa kemarahan Muslim Perancis untuk melakukannya; merasa bahawa kerajaan sehingga melanggar hak-hak individu dan kebebasan beragama. Sumber: Alalokh Rangkaian.
Sebutkan sumber ketika berita - Alalokh web.
سيتم إجراء حوار حول الإسلام في "فرنسا" تنظمه وزارة الداخلية، وسيتم فيه مناقشة استخدام اللغة الفرنسية عند إلقاء الخطب في المساجد وليس اللغة العربية.
ومع ولع رئيس الدولة "نيكولاس ساركوزي" بزيادة معاداة الأجانب فإن إقامة حوار حول العلمانية في "فرنسا" ودور الإسلام في المجتمع الفرنسي ليست طريقة جيدة لكسب مؤيدين، ولكن "ساركوزي" قرر متابعة مشروعه الذي سيناقشه علانية في "باريس".
وهناك احتمال بأن يغضب المسلمون الفرنسيون لذلك؛ لشعورهم بأن الحكومة بذلك تتعدي على حقوقهم الفردية وحريتهم الدينية. المصدر: شبكة الألوكة.
يرجى الإشارة إلى المصدر عند نقل الخبر - شبكة الألوكة.

No comments: