"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui." (Al-Baqarah: 169).
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Di kemaskini post pada 04/02/2021 Pada jam 23:40pm Kuala Lumpur

Tuesday, March 20, 2012

Jasad firaun adalah dalam kawalan Allah SWT

http://forum.mn66.com/imgcache/2/307628women.jpg
Surah Ynus, ayat : 92.
Maka pada hari Ini kami selamatkan badanmu[704] supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudahmu dan Sesungguhnya kebanyakan dari manusia lengah dari tanda-tanda kekuasaan kami.
[704]  yang diselamatkan Allah ialah tubuh kasarnya, menurut sejarah, setelah Fir'aun itu tenggelam mayatnya terdampar di pantai diketemukan oleh orang-orang Mesir lalu dibalsem, sehingga utuh sampai sekarang dan dapat dilihat di musium Mesir, Berhias, atau bepergian, atau menerima pinangan.
Nota :
Jasad firaun yang wujud sekarang adalah hasil daripada  satu proses yang Allah SWT kehendakki agar ianya menjadi bukti keWujudan Allah SWT dan Kekuasaan Allah SWT dalam menghapus makhluk ciptaanNya yang lupa pada sala usul kejadian.
Allah SWT kekalkan jasad firauan untuk menguatkan lagi keimanan kita kepada kebenaran Al-Quran dan Kebenaran Risalah Tauhid Allah SWT melalui Nabi-Nabinya.
Oleh yang demikian apabila kita terpandang kepada piramid dan firaun, maka marilah kita bertasbih kepada Allah SWT agar Allah SWT mensucikan kita daripada sifat-sifat firaun dan bersama-samalah kita berdoa agar Allah SWT menghiasi jiwa kita dengan kemurnian jiwa para Nabi-Nabi serta jasad kita dengan Akhlak para Nabi-Nabi, Amin Ya Rabbal Alamin.
Rujukan:
http://www.ibtesama.com/vb/showthread-t_253553.html

No comments: